Een lange nieuwspagina met No 500, 502, 503 en 505. Meer over 504 later. Verder een artikel in Zeilen en de 200 Myls SOLO.
No 503
No 503 schiet in de ontwerpfase aardig op. Lloyds, American Bureau of Shipping, hydrostatica en snelheidsvoorspelling naderen de definitieve waarden. Met de bouw van de romp kan begonnen worden.
No 502
No 502 heeft ondertussen een opbouw en kuip. Ze schiet mooi op.
No 500
No 500 is onderwater geschilderd en een deel van het interieur is geplaatst. De bedoeling is dat ze nog dit jaar haar eerste proefvaart onder zeil maakt.
No 505
Een voorontwerp voor een echtpaar dat in de Middellandse zee een goed zeilende schip met dekhuis wil. Zoveel mogelijk gelijkvloers en voor kortere reizen. Een hele uitdaging om dit binnen de 37 ft te realiseren.
Het resultaat is een compact en strak ontwerp met een klassieke uitstraling.
Zeilen
In het blad Zeilen een artikel:
200 Myls SOLO
Begin oktober voer ik de 200 Myls SOLO.
Omdat de JAGER wat aangroei had en de tijd voor een hellingbeurt ontbrak schafte ik een scrubbis set aan. In een paar uur tijd was de Jager redelijk schoon. Dit was ook te danken aan het vlot dat ik van Marina Den Oever mocht lenen.
Normaal mag je bij de 200 Myls kiezen uit 5 banen en vormt dat een deel van de tactiek. Gezien de weersvoorspelling (tot 50 kn wind) moest iedereen een ingekorte baan 5 varen. Mijn doelstelling was bij de eerste 25 boten (van de 140) te finishen. Halverwege bleek ik bij de snelste boten te zitten en besloot er nog een tandje bij te zetten. Het resultaat was een tweede plaats overall en tweede op line honours.
Veel wind in Kornwerd