Het op de Potvis gebaseerde ontwerp No 484 is in opzet klaar. Ze is wat langer geworden bij dezelfde breedte waardoor ze wat lichtvoetiger door het water snijdt. Binnenkort komen de offertes binnen en wordt een werf gekozen.
Loa 11.97 m
Lwl 9.67 m
B 3.41 m
D 1.65 m
V 11.6 m^3
Met de bootfiets (hieronder) moet de wereld worden gerond, deels fietsend over de oceanen, deels over land. De eerste metingen zijn verricht, bijna 2 kn met 35 Watt. Ebrahim kan ongeveer 8 uur 100 Watt trappen. Hij drijft een dynamo aan waarbij 1/3 direct naar de electromotor en 2/3 in een accu gaat. In vlak water zou hij over 24 uur 2 knoop kunnen lopen.Een daggemiddelde van 48 mijl. In de praktijk zal door de golven het daggemddelde afnemen, maar door stroom en golven van achter neemt het weer toe. Op land komen er wielen onder, deze bevinden zich op zee in de romp. Het voertuig is nog niet af, er moet nog een spiegel met ontsnappingsluik en een ingangsschot met waterdichte deur in.
Op de Jager zijn de oude zetbordjes vervangen door een nieuw ingangsluik. Het voordeel van dit luik is dat je alles goed kunt afsluiten en er in nood toch snel uit kan. Voor ISAF oceaanwedstrijden een vereiste.
Bij Koopmans Kaskos begint ontwerp No 482 vorm te krijgen. Binnenkort wordt ze gedraaid en kan aan de opbouw worden begonnen.
De Koopmans 28 daysdailer is met een vernieuwde tuigage in aanbouw. Het door Didden jachtbouw ontwikkelde polyester seriejacht wordt door Hoora (Polyester) en Atlantic (rest) gebouwd. De romp is inmiddels onder vacuüminfusie gemaakt.